onsdag 4 januari 2012

NU!


kuvat/bilder verkstaden verstas
                                                 
Nytt år, nya tider, ny väggklocka. NU börjar jag blogga! Ivrigt har jag följt med och inspirerats av fantastiska bloggar. Nu är det min tur att dela med mig. Det blir nog mest bilder och lite lite text. För jag tycker inte egentligen om att skriva. Och jag lovar att jobba på layouten... 

"The Necklace Clock" designad av isländskan Thorunn Arnadottir fick jag i julklapp. Vacker att se på och mysigt ljud, ett litet "klick" var femte minut när en pärla faller ner. Ett helt dygn tar det för alla pärlor att åka runt ett varv. En vit för varje hel timme, en guld för kl 12, en silver för kl 24 och resten träfärgade. En genialisk idé. Här hittar du den.



Uusi vuosi, uusi alku, uusi seinäkello. NYT tai ei koskaan! Olen ahkerasti seurannut fantastisia blogeja jo pitkään. Nyt on minun vuoroni inspiroida. Tunnustus heti alkuun, en pidä kirjoittamisesta. Eli vähän tekstiä paljon kuvia. Ja huomaan että minulla on tässä aika paljon opittavaa...

Islantilaisen Thorunn Arndottirin "The Necklace Clock" kellon sain joululahjaksi. Aivan ihana! Löydät sen täältä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar