torsdag 1 november 2012

En timmes paus


bilder/kuvat verkstaden verstas

Hej igen! Bloggtystnad p g a en inspirationsdag i filmens tecken i Malax, besök på barnbildkonstskola i Grankulla, diverse gallerier och Designmuseet i Helsingfors och Samnordiskt kulturseminarium på Korjaamo. Det är nästan mer än mitt huvud klarar av på en förlängd weekend mellan intensiva arbetsveckor. Men jag har ju fyllt almanackan själv.
Nu sitter jag här hemma i ett tyst hus och har en timme tid när ingen kräver min uppmärksamhet. Kan inte säga inget för t ex diskbänken ser ut såhär... Tänkte iallafall skapa något smått av detta neonrosa band före jag rusar vidare. Återkommer ikväll med resultatet. 


Moi taas! Kiirusta on. Tunnin hiljainen hetki aamukahvikupin parissa. Tiskipenkki ja pyykkikori tarvitsisivat huomiotani mutta tekee mieli tehdä jotain tästä ihanan värikkäästä nauhasta. Illalla postaus tuloksesta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar