lördag 18 januari 2014

Himmeli workshop

har gjort min första himmeli och fler blir det
Eija Koski, himmelist och författare



bilder/kuvat verkstaden verstas

För över ett år sedan köpte jag Eija Koskis Himmeli-bok. Idag fick ja äntligen träffa denna fantastiska kvinna som följer sin passion fullt ut. Jag beundrar henne stort. Förutom att höra hennes berättelse om hur hon blev "himmelist" och hennes väg att ge ut boken fick jag lära mig grunderna i att göra en himmeli. Har redan planer på flera; en med gula sugrör för våren, en med rör gjorda av gamla kartböcker till lillkillens rum, en stor svart till vardagsrummet och en ovanför badkaret i något grövre ihåligt naturmaterial ... 


Yli vuosi sitten ostin Eija Kosken Himmeli-kirjan. Tänään sain vihdoinkin olla tämän taitavan käsityöläisen opissa ja kuuntelemassa hänen elämäntarinaa. Ihailen hänen rohkeutta seurata intohimoaan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar